Територіальні органи ДФС
у Львівській області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Ви здійснюєте завантаження (перегляд) наборів даних у формі відкритих даних з розділів:

Протокол №2 - 2017 Зустрічі з членами Громадської ради при ГУ ДФС у Львівській обл. та громадськістю Львівщини

21.07.2017

Дата проведення: 13 липня 2017 р.

Початок проведення: 16:00 год.

Місце проведення: м. Львів, вул. Стрийська, 35, конференц-зал ГУ ДФС у області (-1 поверх).

Запрошені: начальник ГУ ДФС у Львівській обл. Кондро І.В., заступник начальника ГУ ДФС у Львівській області Кресяк В.В., в.о. заступника начальника Львівської митниці ДФС Пономаренко В.І.

Присутні: 24 члени Громадської ради при ГУ ДФС у Львівській області,

12  представників Громадської ради при ЛОДА, інших ІГС (згідно з списком реєстрації).

 

Коропецький М.М. запропонував обговорити проект порядку денного, висунутого Правлінням Громадської ради.

  1. Про результати роботи  ГУ ДФС у Львівській області за 1 півріччя 2017 року (щодо реорганізації ГУ ДФС у області, територіальних відділень, виконання завдань щодо наповнення державного та місцевих бюджетів).

Доповідач І.В.Кондро – начальник ГУ ДФС у Львівській області.

 

  1. Про результати роботи Львівської митниці ДФС за 1 півріччя 2017 року.

Доповідач В.І.Пономаренко – в.о.заст.начальника  Львівської митниці  ДФС .

 

  1. Про роботу Громадської ради у 1-му півріччі 2017 р. та про основні завдання на 2-ге півріччя.

Доповідач: Коропецький М.М. – голова Громадської ради при ГУ  ДФС  у області.

 

  1. Інформація щодо режиму роботи електронної системи автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних і щодо затримки та перенесення термінів реєстрації податкових накладних в СЕА ПДВ.

Доповідач: Головата Н.Р.  – керівник аудиторської компанії «Ера Аудит», член Громадської ради.

 

  1. Інформація про розробку проекту  Закону  про запровадження Податку на виведений капітал.

 

  1. Звернення до законодавчих і виконавчих органів.

 

  1. Різне.

 

Вирішили затвердити наступний порядок денний:

  1. Про результати роботи  ГУ ДФС у Львівській області за 1 півріччя 2017 року (щодо реорганізації ГУ ДФС у області, територіальних відділень, виконання завдань щодо наповнення державного та місцевих бюджетів).

Доповідач І.В.Кондро – начальник ГУ ДФС у Львівській області.

(Питання - відповіді)

  1. Про результати роботи Львівської митниці ДФС за 1 півріччя 2017 року.

Доповідач В.І.Пономаренко – в.о.заст.начальника  Львівської митниці  ДФС .

(Питання - відповіді)

  1. Інформація щодо режиму роботи електронної системи автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних і щодо затримки та перенесення термінів реєстрації податкових накладних в СЕА ПДВ.

Доповідач:В.В.Кресяк – заст.начальника ГУ ДФС у Львівській області;

 Головата Н.Р.  – керівник аудиторської компанії «Ера Аудит», член Громадської ради.

  1. Різне.

 

 

  • По першому питанню Поряду денного слухали начальника ГУ ДФС у Львівській обл. Кондро І.В:

В процесі реорганізації відбулись суттєві структурні зміни територіальних органів ДФС Львівщини.

Так, у 2010 році в області було 30 податкових інспекцій (слайд 2). У 2012 році – 24 ДПІ, у 2015 – 18 ДПІ, а станом на сьогодні функціонує лише 9 об’єднаних державних податкових інспекцій.

Окрім цього, відбулося серйозне скорочення працівників. Зараз кількість працюючих в територіальних органах ДФС Львівської області складає 1618 осіб. На старті реформування у 2010 році в територіальних органах ДФС працювало 3133 працівники. Штатна чисельність скоротилася більш як на 1500 працівників, або майже на 50 відсотків.

Загальний фонд оплати праці з 2010 року до сьогодні фактично не змінився (130,9 млн. грн. у 2010 році і 131,9 млн. грн.. – у 2017 році), тобто за 7 років ріст фонду оплати праці збільшився лише на 1 млн. грн. або на 0,8 відсотка. В той же час, фактичні доходи загального фонду Державного бюджету України збільшилась з 207 млрд. грн. у 2010 році до 575 млрд. грн. у 2016 році, або у 2,8 рази (на 368 млрд. грн.). Видаткова частина загального фонду Державного бюджету України також збільшилась з 208 млрд. грн. у 2010 році до 740 млрд. грн. у 2017 році, або у 3,6 рази (на 532 млрд. грн.).

Лише, за рахунок скорочення штатної чисельності, відбулось зростання середньої заробітної плати від 3481 грн. у 2010 році до 5798 грн. на І квартал 2017 року. Однак, якщо перевести на курс долара США чи взяти купівельну спроможність, то сміливо можна стверджувати, що доходи працівників органів ДФС фактично зменшились вдвічі: з 435 $ у 2010 році (1 $ США 8 грн.) до 223 $ у І кварталі 2017 року (1 $ США - 26 грн.).

у поточному році Головним управлінням ДФС у Львівській області забезпечено виконання не лише індикативних показників, доведених наказами ДФС України, але і показників, затверджених сесіями місцевих рад. У І півріччі поточного року вдалося не лише виконати доведені показники з надходжень до бюджетів усіх рівнів, але й забезпечити суттєвий приріст надходжень податкових платежів в порівнянні з відповідним періодом 2016 року (в середньому на 40 відсотків).

Позитивним фактором є також стабільно-високий приріст платежів до держаного бюджету по ГУ ДФС у Львівській області. Так, за 6 місяців поточного року в порівнянні з аналогічним періодом 2016 року приріст збору платежів до Державного бюджету України складає 44%, це - 1 402 млн. грн. Варто зазначити, що за 6 місяців поточного року в порівнянні з аналогічним періодом 2016 року приріст курсу долара США за курсом НБУ склав 5%.

Крім цього, збір податку на додану вартість у січні-червні п.р. склав 1 345 млн. грн., що в порівнянні з січнем-червнем 2016 року на 32 відс. або на 329 млн. грн. більше.

Податку на доходи фізичних осіб у січні-червні 2017 року надійшло 954 млн. грн., що на 47 відс. або на 307 млн. грн. більше надходжень січня-червня 2016 року.

Акцизного податку із вироблених в Україні товарів у січні-червні ц.р. надійшло 485 млн. грн., що в порівнянні з січнем-червнем 2016 року на 416 млн. грн. або у 7 разів більше.

У І півріччі 2017 року в порівнянні з аналогічним періодом 2016 року приріст надходжень до місцевих бюджетів склав 37% або 1 млрд. 329 млн. грн. Загалом надходження платежів до місцевих бюджетів, справляння за якими покладено на Головне управління ДФС у Львівській області, за 6 місяців поточного року склали 4 млрд. 892 млн. грн.

По податку на доходи фізичних осіб (75 відс. відрахувань до місцевих бюджетів) надходження у І півріччі ц.р. склали 3 млрд. 46 млн. грн., що на 947 млн. грн. або на 45 відс. більше, ніж у січні-червні 2016 року.

Єдиного податку за 6 місяців поточного року зібрано 660 млн. грн., що на 211 млн. грн. або на 47 відс. більше ніж аналогічного періоду торік.

У січні-червні п.р. надійшло плати за землю 460 млн. грн., що в порівнянні з відповідним періодом 2016 року на 67 млн. грн. або на 17 відс. більше.

Хочу звернути вашу увагу й на те, що окрім приросту надходжень до бюджетів усіх рівнів, значно збільшено обсяги відшкодування ПДВ платникам податків.

Так, у січні–червні 2017 року відшкодовано 718 млн. грн., що майже у 2 рази більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року (387 млн. грн.).

В т.ч. платникам-експортерам в I півріччі 2017р. - 633,9 млн.грн., що становить 88 % від всього відшкодованих сум по області.

Платниками з іноземними інвестиціями - 263,6 млн. грн., або 37% від всього відшкодування.

Залишок невідшкодованих сум на 01.07.2017 склав 195 млн. грн., в тому числі 169,4 млн. грн. нова заявка червня п.р. та 24 млн. грн. в пасивному залишку (судові органи, адміноскарження)

Оскільки основним податком, який формує дохідну частину місцевих бюджетів є податок на доходи фізичних осіб, Головним управлінням постійно проводиться робота з суб’єктами господарювання, які виплачують заробітну плату менше встановленого законодавством розміру.

А саме створені  спільні комісії з органами місцевої влади на яких заслухано більше двох тисяч мінімізаторів заробітної плати – 98 відсотків з них підвищили її рівень. До місцевих бюджетів додатково надійшло 4,5 млн. грн. податку з доходів фізичних осіб.

Поряд з цим, у процесі реорганізації органів ДФС виникли ряд проблемних питань, в діяльності органів ДФС, які потребують вирішення, зокрема щодо

І. Внесення змін у структуру територіальних органів ДФС:

  • збереження статусу юридичних осіб ОДПІ та ГУ ДФС у області;

  • повернення на рівень ОДПІ функцій адміністрування податків і зборів з юридичних і фізичних осіб та погашення боргу;

  • перерозподіл чисельності між обласним апаратом та ОДПІ.

ІІ. Збільшення фінансування – як елемент унеможливлення корупційних ризиків в діяльності територіальних органів ДФС:

Питання – відповіді та пропозиції.

В.Кришталь: звернувся з проханням вирішення кадрових питань на Львівській митниці, зокрема, із статусом «виконуючих обов’язки» керівників, оскільки це погано вливає на роботу митниці.

 І Кондро погодився, що кадрові призначення повинні відбуватись на постійній основі.

Керівник підприємства: висловив проблемні питання у роботі з реєстром податкових накладних.

М. Коропецький: запропонував розглянути ці питання при обговоренні п.3 Порядку денного.

В.Стасюк: За рахунок яких секторів економіки виросли надходження до бюджетів?

І.Кондро: За рахунок збільшення обсягів виробництва.

Цимбала: останнім часом виникають проблеми у спілкуванні із керівництвом Львівської митниці. Як діяти громадськості та куди звертатись у разі виявлення порушень у діях митників?

І.Кондро: Порадив офіційно звертатись із зазначенням конкретних порушень.

Коренєва:  Чому  в Україні все частіше можна побачити магазини, як наприклад «Товари з Італії», у яких реалізуються імпортні товари завезені без сплати податків, у т.ч. продають алкогольну продукцію без акцизних марок? Необхідно терміново прийняти міри та посилити контроль за такими торговими точками.  

І .Кондро: контрабандні товари зазвичай завозять невеликими партіями, тому  це неможливо відслідкувати. А стосовно продажу алкогольних товарів без акцизних марок, прошу надавати інформацію з конкретними фактами про недобросовісних СГД. У свою чергу потрібно розширити повноваження ГУ.

  Коренєва:  Які механізми пропонуються для усунення наслідків завданих підприємствам електронним вірусом?

І . Кондро: зараз вивчається ситуація з наслідками пошкоджень завданих електронним вірусом і буде вирішуватись на засіданні Кабінету міністрів України.

Ю. Зошій: підняв питання виплати нелегальної заробітної плати, адже це проблема для підприємств, які працюють легально та сплачують податки у повному обсязі.

І.Кондро: Конкретні факти про всі проблемні питання прошу передавати як через Громадську раду так і офіційно до ДФС. І підкреслив про першочерговість вирішення проблеми виплати мінімальної ЗП та нелегального бізнесу.

 

  • По другому питанню Поряду денного слухали в.о.заст. начальника Львівської митниці  ДФС у Львівській обл. В.І.Пономаренко:

У своїй доповіді окреслив основні здобутки митниці за звітний період. Він, зокрема, зазначив, що завдяки створенню належних умов для суб’єктів господарювання упродовж першого півріччя 2017 року Львівська митниця ДФС перерахувала податків та зборів у сумі 6,2 млрд грн, що майже в півтора рази, або на 2 млрд грн. більше, ніж за відповідний період 2016 року. Це дозволило Львівщині залучити 581 млн. грн. до спеціального фонду обласного бюджету на ремонт автомобільних доріг. Також було відзначено, що у червні цього року Львівська митниця ДФС перерахувала до держбюджету рекордну суму платежів у розмірі 1млрд 218 млн. грн. та спрямувала на ремонт доріг Львівщини 187 млн. грн..

Щодо напряму протидії контрабанді та митним правопорушенням, то у першому півріччі цього року працівники Львівської митниці ДФС виявили понад 3 тис. порушень митних правил, вартість предметів правопорушень становила понад 73 млн. грн. Порівняно з аналогічним періодом 2016 року кількість збільшилась на 11,9%, а вартість предметів правопорушень – на 13,5 %.

 

Питання – відповіді

Ю.Мартинюк:  звернув увагу на нефаховість наданої відповіді на його усне звернення.

Пономаренко: Відповіді надаються відповідно до чинного законодавства.

М.Цимбала: надав пропозицію припинити практику призначень виконуючих обов’язки керівників митниць.

 Ю.Зошій: на митному посту «Грушів» відбулось порушення конституційних прав громадянина України, а саме не допущено його адвоката під час складання протоколу, оскільки пост знаходиться на території Польщі.

Пономаренко: повідомив,  що такі питання розглядають на митниці за адресою: м.Львів, вул.Городоцька 369.

Р.Макух: (Благодійний фонд, ЗМІ «Альянс» м.Львів, вул.. Городоцька 311/51).

Мною проведено журналістське розслідування дій окремих благодійних організацій,  які під маркою гуманітарного вантажу ввозили до України брендові товари. Про це були сюжети у ЗМІ. Отже скільки виявлено таких благодійних організацій, що під маркою гуманітарного вантажу ввозили брендові товари?

Пономаренко: Всі факти порушень будуть ретельно вивчені і за наслідками службових розслідувань  будуть прийняті відповідні рішення .

Р.Макух: попросив надати письмову відповідь на наступне запитання.

Провести звірку, а саме які і скільки благодійні фонди подають до ДФС «нульову звітність», а до Львівської митниці подають документи для розмитнення товарів.

І.Кондро : такий запит направимо до ЛМ ДФС (доручення В.Кресяку).

 

 

  • По третьому питанню Поряду денного слухали заступника начальника ГУ ДФС у Львівській обл. Кресяка В.:

Розповів, що у разі зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), платник податку має право подати протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу.

Пояснення можна подати у вигляді Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК за формою J(F)1312601 (далі - Повідомлення).

Повідомлення (J(F)1312601) формується по кожній окремо податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено в Реєстрі, та до такого Повідомлення додаються копії документів у вигляді окремих додатків за формою J(F)1360101 у форматі PDF (розмір кожного додатку не повинен перевищувати 2 мГб).

Роз’яснив присутнім правила дій під час призупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування

 

 

Підприємство Неофіт (Шекета Ірина):

-         Проблема при реєстрації ПН;

-         Чому попадають в ризикові;

-         Електронний кабінет не працює, працює неефективно.

(навела приклад)

І.Кондро: Так є проблеми при реєстрації ПН, ми так само стали заручниками цієї ситуації. Але просимо всіх діяти у правовому полі, приносьте всі данні нам нарочно на паперових і на електронних носіях. В кожному конкретному випадку ми будемо розбиратись.

Н.Головата :

Відповідно до затвердженого наказу від 13.06.2017 року  та ст 74. ПКУ Обробка та використання податкової інформації  ПКУ вступила в силу норма ,щодо Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Сама назва статті суперечить змісту «Обробка та використання податкової інформації» та  «зупинення реєстрації податкової накладної».

Також  відповідно до ст. 42.1 ПКУ Електронний кабінет створюється та функціонує за такими принципами:

прозорості - обов’язкового оприлюднення методології реалізації положень цього Кодексу в роботі електронного кабінету;

контрольованості - забезпечення можливості незалежної перевірки коректності роботи електронного кабінету через тестового платника (платників) на емуляторі, створеному на веб-сайті методолога електронного кабінету на предмет відсутності помилок у програмному забезпеченні, унеможливлення несанкціонованого втручання у роботу програмного забезпечення електронного кабінету, що означає порушення цілісності та автентичності вихідного програмного коду;

спрощення процедури взаємодії платників податків та контролюючого органу та прискорення електронного документообігу між ними;

заборони втручання, створення обмежень у функціонуванні та/або можливостей у використанні платниками податків електронного кабінету, що передбачені цим Кодексом;

Що також суперечить  одне одному зупинці реєстрації податкових накладних .

При наданні суб’єктами  підтверджуючих документів які сьогодні не прописанні на законодавчому рівні  порушуються норми як ст..72,73,75 ПКУ а також ст.42 ПКУ .

Звертаємо увагу  що вимога на представлення в електронних документів повністю не прописано.

Це пряме оперативне втрування в операційний процес  бізнесу.

Загалом ідея зупикни  реєстрації податкових накладних хороша але вимагає   доопрацювання.

Просимо Вам врахувати прецеденти які виникли з сумлінними платкинами податків  та

Прияняти рішення:

1.Призупинити дію до 30.06.2018 року Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

2. Доопрацювати механізм подачі підтверджуючих документів та їх повний перелік а також терміни розгляду Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних

І.Кондро : ми все робимо відповідно до норм Податкового Кодексу і наше завдання виявляти проблеми і вирішувати.

 

 

Крім того, розглядалися питання технічного характеру, які виникають у бізнесу під час реєстрації податкових накладних. Представники фіскальної служби, зокрема, роз’яснили правила заповнення карток та надсилання повідомлень щодо підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненим податковим накладним/розрахункам коригування.

Так, зокрема, зверталася увага на терміни надсилання зазначених повідомлень, перелік необхідних документів для підтвердження реальності операцій та можливості Електронного кабінету для подання такого пакету документів

 

М.Коропецький запропонував створити експертну групу при Громадській раді ГУ ДФС, вивчити всі проблемні питання , керівником групи – Головату Наталію (Маковецьку Надію). Крім того звернутись до Громадської ради при ДФС України, КМУ, Комітету з податкової політики Верховної Ради України з пропозицією призупинення та доопрацівання цього механізму.

Цю ініціативу підтримали.

Розгляд питань Порядку денного :Інформація про розробку проекту  Закону  про запровадження Податку на виведений капітал та звернення до законодавчих і виконавчих органів вирішили перенести у роботі Комісій при Громадській раді.