Дата проведення: 5 квітня 2017 р.
Початок проведення: 16:00 год.
Місце проведення: м. Львів, вул. Стрийська, 35, конференц-зал ГУ ДФС у області (-1 поверх).
Запрошені: начальник ГУ ДФС у Львівській обл. Кондро І.В., т.в.о. начальника Львівської митниці ДФС Черкунов В.І.
Присутні: 56 членів Громадської ради.
Відкрив збори за рішенням Правління Громадської ради т.в.о. голови Коропецький М. М., який ознайомив присутніх з пропозицією Правління обрати головою на загальних зборах Громадської ради т.в.о. голови Коропецького М.М. і запропонував висловити інші пропозиції щодо головуючого, а також запропонував обрати секретарем зборів представника від ГУ ДФС у Львівській обл. Ірину Важну.
Вирішили:
Голосували:
ЗА – одноголосно
Рішення прийнято.
Голосували:
ЗА – одноголосно
Рішення прийнято.
Голова оголосив збори відкритими.
Коропецький М.М. запропонував обговорити проект порядку денного, висунутого Правлінням.
Вирішили затвердити наступний порядок денний:
Доповідач – начальник ГУ ДФС у Львівській обл. Кондро І.В.
Доповідач – в. о. начальника Львівської митниці Черкунов В.І.
Доповідач – в. о. голови Громадської ради Коропецький М.М.
Доповідач – заступник голови Кришталь В.П.
Доповідач – в. о. голови Громадської ради Коропецький М.М.
Доповідач – заступник голи Кришталь В.П.
Голосували: ЗА – одноголосно
Рішення прийнято.
По першому питанні слухали начальника ГУ ДФС у Львівській обл. Кондро І.В:
В 2016 році на Львівщині офіційно було зареєстровано більше 100 тис. підприємців та понад 60 тис. юридичних осіб. Кількість фізичних осіб за останні десять років зросла більш ніж на 20 тисяч підприємців (+25%). Кількість юридичних осіб за цей самий період зросла більш ніж на 19 тисяч (+43%).
Із загальної кількості підприємців, станом на 01 січня 2017 року, 40 відсотків не здійснювали діяльність, а з юридичних – 35 відсотків. Законодавчі зміни кінця минулого року викликали хвилю закриття сплячих підприємців – з середини грудня і до 1 квітня з обліку знялося 26 тисяч фізичних осіб - підприємців. (станом на 1 квітня на обліку 64,1 тис юридичних осіб; 96,6 тис підприємців).
У 2016 році спільно з підприємницьким середовищем досягнуто вагомих результатів - якщо у 2015 році надійшло 10 мільярдів гривень, то в 2016 році - майже 15 мільярдів гривень.
За три останніх роки доходи державного бюджету по податкових платежах зросли майже у два з половиною рази (збільшення ставок ренти за газ та зарахування 25% ПДФПО до Державного бюджету), місцевих бюджетів області – у 2 рази.
Введення системи електронного адміністрування ПДВ спільно з заходами податківців по детінізації економіки зумовили зростання збору ПДВ по ГУ у Львівській області на третину (540 млн. грн. ) порівняно з показниками 2016 року.
Окрім рекордних надходжень до бюджету в минулому році, значно збільшено обсяги відшкодування ПДВ платникам податків. Так, у 2016 році відшкодовано грошовими коштами на розрахункові рахунки платників – 1 млрд. 281 млн. грн., що є більшим від 2015 року на 172,4 млн. грн., в т.ч. ліквідовано заборгованість відшкодування за 2014-2015 роки.
Довідково - у січні-березні 2017 року відшкодовано 280 млн. грн. або на 47 млн. грн. більше ніж у відповідному періоді 2016 року, залишок невідшкодованих сум на 01.04.2017- 216,5 млн. грн., в тому числі 92 млн. грн. нова заявка лютого
Місцеві бюджети отримали понад заплановані обсяги майже 500 млн. грн. податкових платежів, в тому числі обласний бюджет – 56 млн. грн. Ці кошти пішли додаткове фінансування потреб тієї чи іншої громади.
Податок на доходи фізичних осіб залишається основним бюджетоформуючим платежем для місцевих бюджетів області. За підсумками 2016 року надходження податку на доходи фізичних осіб зросло на 54 % у порівнянні з 2015 роком. За темпами зростання надходжень податку на доходи фізичних осіб Львівська області торік була 4 по Україні.
Приріст надходжень пов’язаний із наступними факторами: зростання рівня заробітної плати на окремих підприємствах Львівської області, за рахунок створення нових робочих місць та відкриття нових торгових комплексів, безумовно, й за рахунок збільшення ставки, декларування громадян тощо.
На 63% збільшились надходження в порівнянні з минулим роком єдиного податку, на 57% - плати за землю (четверті по Україні).
Надходження акцизного податку зросли на 58%.
За кількістю виданих ліцензій за минулий рік (15830) Львівська обл.. на першому місці. Кількість ліцензій за 2016 рік зросла на 750, в тому числі алкоголь +420, тютюн+330; за 3 місяці 2017 року +314, в тому числі алкоголь +181, тютюн+133.
ГУ ДФС у Львівській області за 2016 рік самостійно встановлено 37 фактів здійснення торгівлі підакцизними товарами без відповідних дозвільних документів та застосовано штрафні санкції.
Оскільки основним податком, який формує дохідну частину місцевих бюджетів є податок на доходи фізичних осіб, Головним управлінням проведена робота з суб’єктами господарювання, які протягом 2016 року виплачували заробітну плату менше встановленого законодавством розміру.
За ініціативи Голови ЛОДА Олега Синютки створені спільні комісії з органами місцевої влади на яких заслухано більше шість тисячі мінімізаторів заробітної плати – 90 відсотків з них підвищили її рівень. До місцевих бюджетів додатково надійшло більше 4 млн. грн. податку з доходів фізичних осіб. Але за даними поданої у січні 2017 року звітності з єдиного внеску кількість суб’єктів господарювання, що виплачували заробітну плату менше законодавчо встановленого розміру - 3200 грн, становить 27861 суб’єктів, або 78,8 відсотка від загальної кількості платників, у яких працювало 207,6 тисяч найманих працівників, або 37,8 відсотка від загальної кількості найманих працівників.
Середня заробітна плата в таких платників у 2,1 рази нижче за середню заробітну плату по області (2 144 гривні).
29 березня 2017 року Кабінет Міністрів України схвалив концепцію реформування ДФС, яку розробив Мінфін, беручи до уваги рекомендації міжнародних партнерів України
І етап - з 1 травня цього року районні ДПІ будуть ліквідовані як юридичні особи та залишаться Центрами обслуговування платників, що надаватимуть виключно сервісні функції;
ІІ етап - з 1 січня 2018 року в податковій вертикалі будуть ліквідовані юридичні особи на обласному рівні та створено Міжрегіональне головне управління ДФС.
Така оптимізація організаційної структури дозволить:
- створити функціональну податкову вертикаль;
- скоротити адміністративні функції (бухгалтерії, кадри, матеріально-технічне забезпечення) та перерозподілити ресурси на виконання основних оперативних функцій;
- передати підрозділи аудиту та роботи з боргом з районного рівня на обласний;
- ефективно організувати роботу районних інспекцій як сервісних офісів;
- централізувати основні функції та впровадити єдині стандарти їх виконання.
На завершення Ігор Кондро подякував за плідну співпрацю платникам податків Львівщини, які попри складну ситуацію в державі, справно виконують свій обов’язок – ретельно сплачують податкові платежі, продовжують діяльність, підвищують працівникам заробітну плату.
По другому питанні слухали т.в.о. начальника Львівської митниці ДФС Черкунова В.:
З початку 2017 року Львівська митниця ДФС скерувала до Державного бюджету України 2 млрд. 796 млн грн., що 854 млн грн. більше, ніж за січень – березень 2016 року. У березні 2017 року митниця перерахувала до Держбюджету України 1 млрд 83 млн грн. При цьому забезпечила позитивну динаміку росту надходжень митних платежів до березня минулого року на 300,3 млн грн. Така динаміка спостерігається з кінця минулого року, коли митниця почала перераховувати до бюджету понад мільярд грн.
Також у 2016 році Львівська область продемонструвала найкращий показник зі залучення коштів на ремонт доріг, що надійшли від перевиконання надходжень з митних платежів. Для автомобільних доріг області, таким чином, вдалось залучити близько 900 млн грн.
На сьогодні:
- запроваджено експеримент з цілодобового функціонування відділу митного оформлення №3 (на сьогодні – ВМО «Яворів» митного поста «Західний»);
- забезпечено роботу по суботах ВМО №1 (на сьогодні – ВМО «Городок» митного поста «Західний»);
- встановлено початок робочого дня в перший день робочого тижня з 8 год. 00 хв. для митного поста «Малехів» та ВМО «Городок».
Щодо пунктів пропуску:
З метою забезпечення ритмічної роботи та уникнення черг:
- збільшено кількість особового складу безпосередньо на смугах руху;
- забезпечується висвітлення інформації про наявність черг на сайті ЛОДА;
- у разі значного накопичення легкового автотранспорту, контроль зійснюється на автобусних та дипломатичних смугах, дії координуються з представниками митної та прикордонної служб України та РП.
Окрім того, перед пунктами пропуску «Рава-Руська» та «Краковець» запроваджено розмежування руху для автомобілів з українською та іноземною реєстрацією.
На завершення Віталій Черкунов подякував за співпрацю.
Відбулось обговорення митних питань, зокрема
Н. Шелестак: В червні 2016 року завезено гуманітарний вантаж і задекларовано вартість товару понад 9 тис. дол. Коли були проведені всі митні процедури виявлено, що ввезений товар не відповідає товару заявленому у митній декларації. На сьогодні інформації про ввезений товар немає.
М. Коропецький запропонував:
Подану пропозицію винести для обговорення на розгляд комісії з митних питань спільно з керівництвом Львівської митниці ДФС.
Вирішили:
Голосували:
ЗА – одноголосно
Рішення прийнято.
Голова зборів запропонував обрати лічильну комісію: Костика В.С. і Бондара Я.М.
Вирішили:
Голосували:
ЗА – одноголосно
Рішення прийнято.
По третьому питанні:
Виступив Коропецький М.М. зі звітом Правління.
Звіт Правління
Пропоную дуже короткий звіт, а далі, якщо будуть питання, перейдемо до більш ширшого розгляду роботи Правління.
При чому, Звіт Правління пропоную розділити на 2 частини.
1 частина – до 21 лютого 2017 року. Звіт за цей період ми вже розглядали на розширеному засіданні Правління 21 лютого 2017 року.
1) заступник голови Громадської ради Коропецький М.М. констатував, що збори Громадської ради не проводилися більше року – останні збори Громадської ради відбулися в лютому 2016 року.
2) заступником голови Громадської ради Долінським О. відзначено, що робота Громадської ради організована неефективно.
3) заступник голови комісії Наталія Шелестак звернула увагу, що Громадська рада не приділяла за 1,5 роки роботи розгляду проблемних питань, в т.ч. залишилось без розгляду і кінцевого рішення питання розмитнення автомобілів (різна оціночна вартість в різних областях).
4) голова комісії Ігор Коць відзначив неорганізованість роботи Громадської ради і, як результат, не участь членів Ради у Засіданнях Громадської ради.
5) член Громадської ради Ярослав Бондар наголосив, що повністю відсутня організація роботи Громадської ради по вині голови Громадської ради Горбача В.В.
6) заступник голови Кришталь В.П. акцентував увагу на роботу комісій, які працюють і напрацьовують рішення, а далі немає жодного руху по вирішенню цих самих питань, бо відсутня координація роботи в Громадські раді від голови Горбача В.В., на основі приведених виступів членів Правління Громадської ради було прийнято на розширеному засіданні Правління наступні рішення:
Після 21 лютого 2017 року що змінилося:
1) Проведено інформаційні заходи щодо виключення
2) Проведено переговори з головами Асоціацій і Громадських об’єднань щодо їх представників у громадській раді і їх роботи та відвідування Засідань Громадської ради.
3) Врегульовано план засідань Правління що 2-ва тижні – кожен 2-ий четвер о 1600 в к.131.
4) Комісій працюють не всі. Активно працюють 2-ві комісії:
Куратор – заступник голови Кришталь В.П.
Голова – Писарчук Н.А.
Куратор – заступник голови Коропецький М.
Голова – Вардзаль О.Г.
Заступник голови – Костик В.С.
5) Розглянули і 3 звернення від громадськості: 2 вирішені позитивно і одна на розгляді.
Пропозиція Правління:
- організація діяльності голови Громадської ради (підстава - Звіт голови, Горбача В.В.);
- відвідуваність і бездіяльність членів Громадської ради (Положення).
2.1. визнати роботу голови ГР Горбача В.В. за 18 місяців незадовільною.
Голосування:
2.2. припинити повноваження голови ГР Горбача В.В. у зв’язку з незадовільною оцінкою його роботи.
Голосування:
2.3. Покласти обов’язки голови ГР на заступника голови Коропецького М.М.
Голосування:
2.4. Провести перевибори голови Громадської ради.
2.5. Розширити склад Правління
2.6. Провести процедуру припинення членства в Громадській ради за систематичні не відвідування засідань Громадської ради.
Сьогодні перед зборами відбулося засідання Правління, на якому було вирішено запропонувати на розгляд Загальних зборів питання:
Після проведеного обговорення членами Громадської ради ці питання поставлені на голосування.
Вирішили:
Голосували:
ЗА – 40
ПРОТИ – 2
Утрималися – 11
Рішення прийнято.
Голосували:
ЗА – 36
ПРОТИ – 12
Утрималися – 5
Рішення прийнято.
Голосували:
ЗА – 53
ПРОТИ – 0
Утрималися – 0
Рішення прийнято.
По четвертому питанні:
Виступив заступник голови Громадської ради Кришталь В.П., який ознайомив із пропозицією Правління про припинення членства в громадській раді по причині систематичної відсутності (більше 2-х раз) на зборах на підставі п.4.7 Положення про Громадську раду згідно списку 24 члени в т.ч. Дротяк І.І. згідно поданої заяви.
Вирішили:
Голосували:
ЗА – 53
ПРОТИ – 0
Утрималися – 0
Рішення прийнято.
2. Виключити із членів Громадської ради по причині систематичної відсутності (більше 2-х раз) на зборах на підставі п.4.7. Положення про Громадську раду 24 члени згідно списку (список додається).
Голосували:
ЗА – 53
ПРОТИ – 0
Утрималися – 0
Рішення прийнято.
3.Затвердити оновлений персональний склад Громадської ради у складі 77 членів (список додається) і просити голову ГУ ДФС у Львівській обл. п.Кондро І. внести зміни в наказ № 741 від 19 листопада 2015 р. і затвердити оновлений персональний склад Громадської ради на підставі рішення зборів від 5 квітня 2017 р.
Голосували:
ЗА – 53
ПРОТИ – 0
Утрималися – 0
Рішення прийнято.
По п’ятому питанні:
Виступив заступник голови Громадської ради Кришталь В.П. з вимогами, яким повинен відповідати кандидат на місце голови на цей короткий період до наступних виборів Громадської ради і запропонував на посаду голови Громадської ради Коропецького М.М.
Після обговорення кандидатури і згоди Коропецького М.М., приступили до голосування.
Вирішили:
Голосували:
ЗА – 48
ПРОТИ – 0
Утрималися – 5
Рішення прийнято.
По шостому питанні:
Виступив Коропецький М.М. і запропонував ввести до складу Правління за посадами-заступників голів Комісій.
Вирішили:
Голосували:
ЗА – 53
ПРОТИ – 0
Утрималися – 0
Рішення прийнято.
Голосували:
ЗА – 53
ПРОТИ – 0
Утрималися – 0
Рішення прийнято.
По сьомому питанні:
Виступив заступник голови Громадської ради Кришталь В.П. і запропонував обрати на вакантні посади заступників голови ради Костика В.С. і Коця І.В.
Вирішили:
Голосували:
ЗА – 53
ПРОТИ – 0
Утрималися – 0
Рішення прийнято.
Голосували:
ЗА – 53
ПРОТИ – 0
Утрималися – 0
Рішення прийнято.
По восьмому питанні:
Виступив голова Громадської ради Коропецький М.М., який відзначив позитивні зміни, що пропонуються у Ліберальному Податковому Кодексі і запропонував членам Громадської ради більш детально опрацювати положення Кодексу і направити власні пропозиції Комітету з питань податкового законодавства.
Вирішили:
Голосували:
ЗА – 53
ПРОТИ – 0
Утрималися – 0
Рішення прийнято.
Голосували:
ЗА – 53
ПРОТИ – 0
Утрималися – 0
Рішення прийнято.
По дев’ятому питанні:
Виступив куратор Комісій з питань митної політики Коропецький М.М., який відзначив активну роботу комісій і особливо у питанні щодо умов перетину україно-польського кордону. Відзначив, що досягнуто позитивного рішення, однак наголосив про потребу у прикладенні зусиль Комісії задля доведення до логічного завершення експерименту на переході Краківець і Рава-Руська.
Вирішили:
Голосували:
ЗА – 53
ПРОТИ – 0
Утрималися – 0
Рішення прийнято.
Голова зборів закрив засідання Громадської ради.
Голова зборів |
| М. Коропецький |
Секретар |
| І. Важна |
Список
членів громадської ради, які припинили членство в Громадській раді по причині систематичної відсутності на зборах (більше 2-х раз) на підставі п.4.7. Положення про Громадську раду при ГУ ДФС у Львівській області
Заступник голови Громадської ради Кришталь В.П.