Територіальні органи ДФС
у Львівській області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Ви здійснюєте завантаження (перегляд) наборів даних у формі відкритих даних з розділів:

„Гаряча лінія” - відповіді на ваші запитання

17.05.2018

Нещодавно у Залізничній OДПІ Головного управління ДФС у Львівській області проведено сеанс телефонного зв’язку „гаряча лінія” із заступником начальника відділу обслуговування платників Залізничної ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області Олександрою Володимирівною Дудою на тему: „Податкові сервіси ДФС України. Електронна звітність”. Пропонуємо Вашій увазі відповіді на деякі із запитань, які надійшли від платників податків під час сеансу телефонного зв’язку „гаряча лінія”:

Доброго дня. Які можливості має платник податків користуючисьЕлектронним кабінетом платника податків?

Доброго дня. „Електронний кабінет платника податків” - це персональне автоматизоване робоче місце платника податків, доступ до роботи в якому здійснюється з будь-якого комп’ютера, підключеного до Інтернету, з використанням електронного цифрового підпису такого платника.

„Електронний кабінет платника податків” надає суб’єктам господарювання можливість працювати з органами фіскальної служби дистанційно у режимі реального часу, а саме:

- подавати декларації з використанням електронного цифрового підпису і переглядати подану або сформовану податкову звітність;

- отримувати нагадування щодо строків подання звітності та сплати податків;

- отримувати інформацію щодо особистих реєстраційних даних (податковий номер платника податків, назва платника податків, основний вид діяльності; ПІБ бухгалтера та директора тощо);

- подавати заяви та отримувати в електронному вигляді довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами фіскальної служби;

- вести в електронному вигляді Книги обліку доходів та витрат;

- переглядати інформацію щодо стану своїх розрахунків з бюджетом, зокрема, про заборгованість зі сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Чи можна побачити заборгованість зі сплати єдиного внеску в електронних сервісахДізнайся більше про свого бізнес-партнератаЕлектронний кабінет платника?

Електронний податковий сервіс „Дізнайся більше про свого бізнес-партнера” – це сервіс, що працює за допомогою інтерактивного банера, розміщеного на головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України, у якому за допомогою екранних форм формується запит та виводиться результат пошуку інформації, яка міститься у базах даних ДФС.

Сервіс функціонує без втручання посадових осіб органів ДФС та здійснюється за допомогою перенесення інформації з баз даних ДФС про наявність або відсутність податкового боргу у платника податків, без врахування заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ).

Одночасно, сервіс „Електронний кабінет платника” надає суб’єктам господарювання можливість працювати з органами ДФС дистанційно у режимі реального часу, зокрема у розділі „Стан розрахунків з бюджетом” платник має можливість звірити стан розрахунків з бюджетами усіх рівнів, включаючи ЄВ.

Також хочу звернути увагу, що Державна фіскальна служба запровадила новий сервіс в Електронному кабінеті – окремий Реєстр податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена.

Реєстр розміщено у відкритій частині Електронного кабінету.

Пошук інформації в Реєстрі здійснюється за такими фільтрами: „Індивідуальний податковий номер”, „Номер ПН/РК”, „Дата складання ПН/РК”.

У Реєстрі відображається інформація щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена та щодо яких прийняті рішення відповідними комісіями, а також розпочато процедури адміністративного та судового оскарження.

Чи можна через сервіси ДФС України дізнатися про ризики щодо діяльності партнерів по бізнесу?

Так, для цього варто скористатися електронним сервісом „Дізнайся більше про свого бізнес-партнера, який дає змогу оцінити податкові ризики діяльності з вашим партнером по бізнесу, чи можливо не є платником податку на додану вартість, є банкрутом чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою.

Крім того, ще є сервісРеєстр платників ПДВ, що інформує про зареєстрованих платників ПДВ (діючі реєстрації). Сервіс „Анульована реєстрація платників ПДВ” допоможе дізнатися про осіб, позбавлених реєстрації як платників ПДВ за заявою платника податку, з ініціативи контролюючих органів чи за рішенням суду, а за допомогою сервісу „Перевірка свідоцтва платника єдиного податку” можна впевнитись в тому, що таке свідоцтво є дійсним.

Для перевірки надійності ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або ж точну назву, ввести відому інформацію в одне з полів і система здійснить пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання, і повідомить результати пошуку.

Як отримати індивідуальну податкову консультацію?

Індивідуальна податкова консультація - роз'яснення контролюючого органу, надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, та зареєстроване в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій.

За вибором платника податків індивідуальна податкова консультація надається в усній або письмовій формі.

За зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.

Уповноважена особа центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, може прийняти рішення про продовження строку розгляду звернення на отримання індивідуальної податкової консультації понад 25-денний строк, але не більше 10 календарних днів, та письмово повідомити про це платнику податків до закінчення строку, визначеного абзацом першим цього пункту.

Звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації в письмовій формі повинно містити: 

найменування для юридичної особи або прізвище, ім'я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв'язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;

код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);

зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;

підпис платника податків;

дату підписання звернення.                                  

На звернення платника податків, що не відповідає вказаним вимогам, податкова консультація не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України „Про звернення громадян”.

Чи можливо дізнатись про свої доходи через електронний кабінет?

Так, звичайно. На офіційному веб-порталі ДФС в „Електронному кабінеті платника” функціонує сервіс „Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб–платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді”.

Запит для отримання відомостей про доходи формується виключно фізичними особами. Інформацію про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб–платників податків можна отримати у приватній частині (особистий кабінет) Електронного кабінету платника, з використанням лише електронного цифрового підпису фізичної особи.

Для цього необхідно:

- увійти до Електронного кабінету платника або через офіційний веб-портал ДФС;

- обрати відповідний акредитований центр сертифікації ключів (АЦСК);

- обрати особистий електронний ключ, вибравши відповідний файл з електронного носія (USB – накопичувач, СD/DVD диск) або у відповідному каталозі на персональному ПК (Key 6.dat);

- вказати пароль захисту та натиснути „Зчитати”. Після того, як ключ буде успішно завантажено, натиснути „Увійти”;

- обрати розділ „Заяви, запити для отримання інформації”;

- обрати „Запит про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи/декларації про доходи та витрати осіб, які звернулись за призначенням субсидій на житло”. У запропонованій формі Запиту необхідно заповнити всі поля виділені блакитним кольором. Після заповнення натисніть „Підписати та надіслати” або „Зберегти чернетку” та „Підписати та надіслати”.

Якщо при заповненні запиту були допущені помилки або не заповнено всі обов’язкові реквізити, система напише „Помилка” та виділить рожевим кольором відповідні поля.

Необхідно виправити помилки та знову натиснути „Підписати та надіслати”.

Процедура підпису така ж сама, як і процедура входу в особистий кабінет.

Далі система запропонує обрати спосіб отримання інформації. Наприклад: „Електронний кабінет”. Відправлений запит можна переглянути у розділі „Вхідні/вихідні документи” в приватній частині особистого кабінету. Після обробки запиту до особистого електронного кабінету платника надходить повідомлення.

Натиснувши на це повідомлення відкривається інформація про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, яка замовлялася.Інформацію можна переглянути, зберегти або надрукувати. Слід зазначити, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді можна отримати за останні три роки (поквартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.

Я підприємець на загальній системі оподаткування. Чи маю я здійснювати продаж власної продукції через РРО?

Так, суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом №265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок (РК).

Разом з тим РРО та РК не застосовуються при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку.

Відповідно до п. 39 розд. IV „Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні”, затвердженого постановою Правління НБУ від 29.12.2017 №148, фізичні особи - підприємці касової книги не ведуть.

Отже, підприємці на загальній системі оподаткування при реалізації продукції власного виробництва, повинні застосовувати РРО.

Якими сервісами надає можливість користуватисяЕлектронний кабінет платника податків?

„Електронний кабінет платника податків” надає можливість користуватися такими сервісами як: „Звітність”, „Розрахунки з бюджетом”, „Податковий календар”, „Облікові дані”, „Звірення розрахунків з бюджетом”, „Книга обліку доходів і витрат”.

Сервіс „Звітність” забезпечує користувачу можливість:

- створити пакет податкової звітності (декларації з додатками) або імпортувати таку звітність з бухгалтерських програм;

- самостійно перевірити створену звітність на наявність арифметичних помилок;

- вибрати орган ДФС, до якого має бути подана звітність;

- подати звітність в режимі реального часу з отриманням квитанції про її прийняття або неприйняття;

- переглянути подану звітність (незалежно від способу її подання) тощо.

Сервіс „Розрахунки з бюджетом” забезпечує користувачу доступ до інформації про стан його розрахунків із бюджетом. У зазначеному сервісі користувач, який перебуває на обліку в декількох ДПІ (за основним і неосновним місцями обліку), може вибрати ту ДПІ, яка його цікавить, зазначити бюджет, платіж і переглянути інформацію щодо розрахунків із вибраного платежу.

Сервіс „Податковий календар” нагадує користувачу про терміни подання звітності та сплати податків, зборів (обов'язкових платежів).

Сервіс „Облікові дані платника” інформує користувача щодо його облікових даних за даними ДФС.

Сервіс „Звірення розрахунків з бюджетом” надає можливість платнику звірити розрахунки з бюджетом безпосередньо зі свого робочого місця, не витрачаючи час на відвідування органу ДФС.

Сервіс „Книга обліку доходів і витрат” забезпечує для фізичних осіб-підприємців (крім платників єдиного податку) та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, можливість ведення Книг обліку доходів і витрат в електронному вигляді.

Розкажіть про Порядок укладання договору про визнання електронних документів.

Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за №959/30827.

Вказаний Порядок визначає:

- електронний документообіг здійснюється на підставі Договору про визнання електронних документів, який укладається шляхом приєднання платника до Договору на підставі заяви про приєднання, що надсилається платником до контролюючого органу в електронному вигляді;

- Договори та пов’язані з ними повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису (ЕЦП), які станом на день набрання чинності наказом є чинними, продовжують діяти до виникнення визначених Порядком підстав;

- електронні документи, що надходять до контролюючих органів від суб’єктів електронного документообігу на підставі діючих Договорів, приймаються до обробки;

- фізичні особи, які не є самозайнятими особами, автоматично вважаються суб’єктами електронного документообігу та мають право подавати електронні документи до контролюючих органів виключно з використанням ЕЦП.

Платник створює Заяву про приєднання до Договору в електронному вигляді. Підписувач (в особі якого платник приєднується до Договору) завершує створення Заяви про приєднання до Договору накладенням ЕЦП- п. 3 розд. ІІІ Порядку.

Підписувачем Заяви про приєднання до Договору має бути особа, яка згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань є керівником. За наявності електронної печатки на Заяву про приєднання до Договору спочатку накладається ЕЦП, після нього - електронна печатка - п. 4 розд. ІІІ Порядку.

Підписана Заява про приєднання до Договору шифрується з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та направляється протягом операційного дня у визначеному форматі (стандарті) засобами телекомунікаційного зв’язку до контролюючого органу за основним місцем обліку автора – абз.1 п. 5 розд. ІІІ Порядку.

Усі реквізити Заяви про приєднання до Договору обов’язкові для заповнення, за їх відсутності Заява до розгляду не приймається, формується перша квитанція із зазначенням причин неприйняття і надсилається платнику - п. 2 розд. ІІІ Порядку.

Після надходження Заяви про приєднання до Договору здійснюється її автоматизована перевірка у порядку, визначеному п.п. 9 – 11 розд. II Порядку.

Заява про приєднання до Договору приймається до розгляду контролюючим органом у разі, якщо перша квитанція не містить переліку помилок.

Згідно з п. 8 розд. ІІІ Порядку контролюючий орган, яким отримано Заяву про приєднання до Договору, розглядає її протягом одного робочого дня.

За результатами розгляду Заяви про приєднання до Договору платник отримує другу квитанцію про приєднання до Договору або другу квитанцію про відмову в прийнятті Заяви про приєднання до Договору із зазначенням причини її неприйняття - п. 10 розд. ІІІ Порядку.

Для надання права підпису електронних документів (крім Заяви про приєднання до Договору) іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про таких осіб контролюючий орган шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо ЕЦП в електронному вигляді за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку.