Територіальні органи ДФС
у Львівській області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Чи підтримуєте Ви запровадження об’єднаної звітності з ПДФО та ЄСВ?

Про електронні сервіси для платників податків та актуальні питання оподаткування під час „гарячої лінії” з першим заступником начальника Головного управління ДФС у Львівській області Русланом Ганюком

22.03.2018

Нещодавно Головним управлінням ДФС у Львівській області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо реєстрації та обліку платників, електронних сервісів та звітності, надання адміністративних послуг в ЦОП, звернень громадян, актуальних питань оподаткування у 2018 році.

На запитання платників податків відповідав перший заступник начальника Головного управління ДФС у Львівській області Руслан Ганюк.

Доброго дня, Руслане Володимировичу! Скажіть, будь ласка, чи суттєво змінилась структура податкових органів області в контексті останніх реформ?

Впродовж останнього року структурних змін в органах ДФС Львівської області не було. В області функціонує Головне управління ДФС у області та 9 об’єднаних державних податкових інспекцій, а саме:

- Галицька об’єднана державна податкова;

- Залізнична об’єднана державна податкова інспекція;

- Личаківська об’єднана державна податкова інспекція;

- Червоноградська об’єднана державна податкова інспекція:

- Буська об’єднана державна податкова інспекція;

- Городоцька об’єднана державна податкова інспекція;

- Дрогобицька об’єднана державна податкова інспекція;

- Самбірська об’єднана державна податкова інспекція;

- Стрийська об’єднана державна податкова інспекція.

Окрім цього, в адміністративних одиницях області, де було ліквідовано державні податкові інспекції, функціонують 24 відділення відповідних ОДПІ.

Однак, варто зазначити, що впродовж 2017 року відбулись суттєві зміни у перерозподілі функціональних повноважень між Головним управлінням ДФС у області та ОДПІ.

В структурах ОДПІ області ліквідовано функції:

- аудиту;

- адміністрування податків і зборів з юридичних і фізичних осіб;

- погашення боргу;

- представництва інтересів в судах.

Та, відповідно, ліквідовані на рівні ОДПІ підрозділи контрольно-перевіркової роботи, податків і зборів з юридичних і фізичних осіб, погашення боргу.

На сьогодні дані функції виконуються виключно на рівні області.

Сьогодні у ЗМІ багато публікацій про скорочення штатної чисельності в органах виконавчої влади. Чи відбулось скорочення у Вашій структурі і наскільки?

На сьогодні кількість працюючих в територіальних органах ДФС Львівської області складає 1610 осіб.

В той же час на старті реформування у 2010 році в територіальних органах ДФС працювало 3133 працівники. Штатна чисельність скоротилася більш як на 1500 працівників, або майже на 50 відсотків.

Хочу також зазначити, що в контексті перерозподілу функцій між ОДПІ та Головним управлінням у 2017 році відбулись зміни і у чисельності обласного апарату та ОДПІ. ОДПІ виконують лише сервісні функції.

У зв’язку з чим, чисельність обласного апарату збільшилась на 650 штатних одиниць і становить 1137 штатних одиниць, в той же час загальна чисельність працівників в ОДПІ зменшилась на 669 штатних одиниць і складає 473 штатних одиниці.

Чому в приміщенні ЦОП Головного управління ДФС у Львівській області (зокрема в віконечках по прийманню звітності) не працюють всі віконечка?

У зв’язку з збільшенням чисельності електронних сервісів, зокрема запровадженням Електронного кабінету, значно зросла змога у платників податків спілкуватись з податковою не відвідуючи приміщення ДФС. Значна кількість фізичних осіб-підприємців подає звітність в електронному варіанті. Це також стосується і інших видів послуг, що надаються в ЦОП.

Тому під час реорганізації органів ДФС відбулось значне скорочення працівників і змінилась організаційна структура районних ОДПІ. На сьогодні в ЦОП постійно працює по два віконечка з приймання звітності та три віконечка (по одному на кожну ОДПІ) з надання адміністративних послуг, і, окремо виділено зал для фізичних осіб. Решта віконечок вільні та задіюються лише у надзвичайних випадках, таких як граничні терміни подання річної звітності, коли кількість відвідувачів збільшується в рази.

Скажіть, будь ласка, як правильно спілкуватись із органом ДФС не відвідуючи його фізично?

Із зверненнями як фізичних осіб, так і фізичних осіб - підприємців до ГУ ДФС у Львівській області можна звертатись використовуючи електронну поштову адресу, яка розміщена на офіційному суб-сайті ГУ ДФС у Львівській області. Зауважу, що там розміщені електронні поштові адреси всіх територіальних органів ГУ ДФС у Львівській області, зокрема, електронні адреси, за якими можна звернутися і у випадку отримання публічної інформації.

Хочу наголосити, що відповідно до Закону України від 2 жовтня 1996 року №393/96-ВР «Про звернення громадян» із змінами та доповненнями, наказу МФУ від 02.03.2015 року №271, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 квітня 2015 року№484/26929, якщо електронне звернення, надіслане без використання електронного підпису, то таке звернення повинно мати вигляд скан-копії або фотокопії звернення з підписом заявника із зазначенням дати.

Які документи повинен надати громадянин до органів фіcкальної служби, щоб відмовитися від реєстраційного номера облікової картки платника податків?

Громадянину, який хоче відмовитися від реєстраційного номера облікової картки платника податків, необхідно подати до органу фіскальної служби заяву за формою № 1-П, паспорт, і за необхідності, свідоцтво про народження, про шлюб, про розірвання шлюбу, про зміну прізвища (імені, по батькові).

Як громадянину отримати довідку про доходи за відповідний період?

Для отримання запитуваної інформації громадянин може звернутись до контролюючого органу за місцем проживання або за місцем отримання доходів, або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування, подавши Заяву щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків за формою №10ДР та пред’явивши паспорт. Відповідь можна отримати протягом трьох робочих днів з дня звернення.

Також функціонує електронний сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису».

Громадянин може сформувати Запит щодо отримання відомостей з ДРФО про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді виключно про себе. Формування Запиту здійснюється за допомогою електронного сервісу «Електронний кабінет» (cabinet.sfs.gov.ua).

Запит підписується електронним цифровим підписом з одночасним застосовуванням посиленого сертифікату, після чого надсилатися до ДФС.

Після обробки запиту в електронному сервісі «Електронний кабінет» будуть сформовані відомості з ДРФО про суми виплачених доходів та утриманих податків.

Чи потрібно платнику ПДВ проводити перереєстрацію та подавати до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою №1-ПДВ з позначкою «Перереєстрація» у разі, якщо відбулось перейменування назви вулиць, міст, селищ, зміна поштових індексів тощо?

Пунктом 45.2 ст. 45 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр).

Відповідно до п. 45.1 ст. 45 ПКУ податковою адресою платника податків - фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі.

Згідно з п. 183.15 ст.183 ПКУ та п. 4.1 та п. 4.2 розд. IV Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1456/26233, у разі зміни даних про місцезнаходження (місця проживання) платника ПДВ проводиться перереєстрація такого платника. Для цього платнику ПДВ необхідно подати додаткову реєстраційну заяву з позначкою «Перереєстрація» протягом 10 робочих днів, що настають за днем, коли змінилися дані про платника ПДВ. У реєстраційній заяві платник ПДВ зазначає дані станом на дату заповнення заяви, у тому числі критерії, за якими станом на дату заповнення заяви особа відповідає статусу платника ПДВ згідно з розд. V ПКУ.

Отже, оскільки в результаті перейменування назви вулиці, міста, селища, зміни поштового індексу тощо вносяться зміни у відомості про місцезнаходження юридичної особи та місце проживання фізичної особи - підприємця, що містяться у Єдиному державному реєстрі, то це є підставою для здійснення перереєстрації платника ПДВ шляхом подання реєстраційної заяви за формою 1-ПДВ з позначкою «Перереєстрація».

Чи звільняється від сплати єдиного внеску за себе фізична особа-підприємець - платник єдиного податку за періоди, в яких не отримували дохід (прибуток)?

Фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, сплачують єдиний внесок за періоди, в яких вони були платниками єдиного податку, незалежно від того, отримували вони дохід у цей період чи ні. Виключенням є фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, за умови, що вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Яким чином фізичні особи обчислюють та сплачують транспортний податок?

Одним з критеріїв для визначення об’єкта обкладення транспортним податком є вартісна оцінка легкового автомобіля. Так, оподатковуються легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше, ніж п’ять років (включно) та середньоринкова вартість яких понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, тобто 1 млн. 396 тис. 125 грн.

Податок складає 25000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування.

Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку. Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).

Чи повинна фізична особа при поданні податкової декларації про майновий стан і доходи надавати довідку про отримані у звітному році доходи з метою використання права на податкову знижку?

Фізична особа, яка зобов’язана подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи, відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі – ПКУ), або має право скористатися податковою знижкою, повинна на вимогу контролюючого органу надати разом із такою декларацією довідку про отримані у звітному році доходи.

При цьому, пп. «в» п. 176.2 ст. 176 ПКУ передбачено, що особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати на вимогу платника податку відомості про суму виплаченого на його користь доходу, суму застосованих соціальних податкових пільг та суму утриманого податку.

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

За якою податковою адресою повинна подавати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи та сплачувати податок на доходи фізичних осіб фізична особа, якщо вона зареєстрована (прописана) в одному місці, а дохід отримує в іншому?

Платник податків, який відповідно до норм чинного законодавства зобов’язаний (має право) надати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи, але на той час проживає не за місцем реєстрації (прописки), а в іншому місці, то він має подати декларацію до контролюючого органу за податковою адресою, тобто за місцем реєстрації згідно з паспортними даними.

Прошу сказати, як діяти власнику нерухомого майна у разі не отримання повідомлення-рішення щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки чи виявлення розбіжностей у ньому?

У разі, якщо платнику податку не надходили податкові повідомлення - рішення про його сплату за 2015, 2016 роки чи не надійде до 01 липня 2018 року за 2017 рік, він має право звернутися до контролюючого органу із заявою, до якої додати копії документів, що підтверджують право власності на нерухоме майно. Контролюючий орган на підставі заяви розрахує суму податку на нерухоме майно та надішле податкові повідомлення - рішення.

Якщо платнику податку надійшло податкове повідомлення – рішення про сплату податку на нерухоме майно, однак ним виявлено розбіжності і він не погоджується із сумою податку, такий платник податку може звернутися до контролюючого органу із заявою про проведення звірки.

Заяви подаються платниками податку як особисто до контролюючого органу, так і поштовим відправленням.

Детальна інформація щодо особливостей сплати податку на нерухоме майно, зразки заяв для узгодження нарахування сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та номери телефонів фахівців Головного управління ДФС у Львівській області, до яких можна звернутися за роз’ясненнями, розміщені в інформаційних матеріалах «Платникам податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у 2018 році» на суб-сайті територіальних органів ДФС у Львівській області за адресою http://lv.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/325046.html.